Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı maşer içinde değeri olan , kabiliyet, hâl ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Terbiye; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değustalıkme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin ammaçlarına orantılı ) değustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Terbiye bir vetiretir.

· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değustalıktirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asıl öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Terbiye ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler kucakin ayrımsızdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değustalıkebilir, ancak sürecin doğası değustalıkmez.

Terbiye kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değustalıkikliği” ve “müddetç” gibi kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Terbiye, beşer kucakin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik yani beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği gibi istenmedik yönde de gelişebilir. Terbiye sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir mekanizma olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kök; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel gibi fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, test payanları gibi mergup davranış değustalıkiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Seo Fiyatları https://genelbilgi.name.tr/ https://siberguvenlikuzmani.name.tr/ https://aricilikvebalcilik.name.tr/ https://muzikal.name.tr/ https://bakimonarim.name.tr/ Heets Satın Al
Steroid Satın Al Steroid Sipariş Fantezi İç Giyim Hacklink
takipçi satın al https://seokoloji.gen.tr
yatırımsız deneme bonusu Puro Satın Al samsun escort balıkesir escort kahramanmaraş escort van escort aydın escort samsun escort balıkesir escort puff bar satın al
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
https://steroidvip2.com/ steroid satın al steroid satın al puro satın al sigara satın al betboo bahigo betsat süperbahis korsan taksi mersin escort