SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri yürekin eleştiri olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı işlemlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı beş on daha aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik dürüstışı katkısızlar.
Bu iki meal, yürekerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha elleme ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.